شرایط و ضوابط استفاده از خدمات و سرویس های زعفرانت

کاربر گرامی، برای استفاده بهتر از خدمات و برنامه‌‏های کاربردی زعفرانت، مطالب زیر را به طور کامل مطالعه کنید.
ثبت نام در وب سایت زعفرانت محدودیتی ندارد و برای عموم رایگان است. البته، کاربران ملزم به رعایت مجموعه‌ای از قوانین هستند. برای ثبت‌نام در زعفرانت، هر کاربر باید یک نام کاربری مناسب انتخاب کند. این نام نباید حاوی عبارات دور از عرف باشد. ورود کاربران به وب سایت زعفرانت هنگام استفاده از پروفایل شخصی، طرح‏‌های تشویقی، ویدیوها و سایر خدمات ارائه شده در این وب سایت، به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از خدمات و سرویس های زعفرانت است. توجه داشته باشید، ثبت سفارش در هر زمان، به معنای پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین زعفرانت از سوی کاربر است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی می‏‌شود.
وب سایت زعفرانت تا تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۶ آزمایشی می باشد و حق هر گونه تغییر برای گروه زعفرانت محفوظ است.
قوانین عمومی
توجه داشته باشید که؛ کلیه اصول و رویه‏‌های زعفرانت مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین تجارت الکترونیک و قوانین حمایت از حقوق مصرف کننده است و در مقابل، کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربران است. در صورتی که در آینده، تغییراتی در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌ها و خدمات زعفرانت ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از وب سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر، شخصی است که با استفاده از اطلاعات کاربری درج شده در فرم ثبت نام، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات زعفرانت اقدام نماید.
ارتباطات الکترونیکی
برای استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات زعفرانت، ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود، یعنی کاربر سفارش اینترنتی خود را ثبت می کند، برای خرید اقدام می‏‌کند و یا به زعفرانت ایمیل می‏‌زند. اگر درخواست کاربر، کلیه اصول و رویه‏‌ها را رعایت کرده باشد، بنابراین موافقت کرده است که زعفرانت به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست وی پاسخ دهد.
ممکن است، زعفرانت برای اطلاع رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، به اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال کند. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت این ایمیل ها و پیامک‌ها را نداشته باشند، می‌توانند عضویتِ دریافت خبرنامه زعفرانت را در پروفایل خود لغو کنند. توجه داشته باشید که سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۰۶۰۰۱۰۳۵۳ و ۳۰۰۰۸۶۶۶۰۱۰۳۵۳ شماره هایی هستند که زعفرانت از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان زعفرانت، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام زعفرانت است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به ایمیل info@zaferanet.ir اطلاع دهید. قابل ذکر است این شماره‌، سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه زعفرانت را به اطلاع کاربران می‌رساند و همچنین امکان دریافت پیام‌های شما از طریق آن وجود دارد.
سیاست‌های رعایت حریم شخصی
زعفرانت، به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات وب سایت استفاده می‏‌کنند، احترام می گذارد و از آن محافظت می‏‌کند. زعفرانت متعهد می‏‌شود که در حد توان، از حریم شخصی کاربر دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده از وب سایت را، توسعه دهد و کاربر نیز با استفاده از وب سایت زعفرانت، رضایت خود را از این سیاست نشان خواهد داد.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات زعفرانت، مانند متن، لوگو، گرافیک، آرم، آیکن دکمه، تصاویر، ویدیوها، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط زعفرانت، جزئی از اموال زعفرانت (شرکت نیک تجارت بزرگمهر قهستان-سهامی خاص) محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود، در انحصار زعفرانت است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، قانونا و شرعا غیرمجاز و حرام بوده و حق پیگرد قانونی را برای شرکت نیک تجارت بزرگمهر قهستان – سهامی خاص (فروشگاه اینترنتی زعفرانت) محفوظ می‌دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها و اسامی خدماتِ قابل ارائه از طریق هر یک از خدماتِ ایجاد شده توسط زعفرانت و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار زعفرانت است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از؛ لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب سایت زعفرانت و یا هر یک از خدمات و مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روش‌‏های مشابه مانند جمع آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج، نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای زعفرانت محفوظ است. در صورت استفاده از خدمات زعفرانت، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و مسئولیت تمام فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود هر کاربر انجام می‏‌پذیرد، بر عهده شخص کاربر است.
همه‌ی وب سایت‌هایی که خدمت یا کالایی را به صورت آنلاین می‌فروشند، برای ارایه‌ی خدمات بهینه به کاربرانشان از “کوکی” استفاده می‌کنند و زعفرانت نیز از این قاعده مستثنی نیست. کوکی به ما این امکان را می‌دهد که بدانیم کاربرانمان چه چیزی را بیشتر دوست دارند. مطابق با اصول، هر وب سایت فروش آنلاین، بر اساس علایق کاربرانش سازماندهی می‌شود. به این ترتیب می تواند چیزی را به آن‌ها ارایه کند که دوست دارند. همچنین با وجود کوکی تنها یک بار اطلاعاتتان را وارد خواهید کرد. اگر تمایلی به دریافت ” کوکی” ندارید، می‌توانید مرورگر خود را طوری تنظیم کنید، که هیج وقت کوکی دریافت نکنید. توجه داشته باشید که در این صورت ممکن است بخشی از خدمات ارایه شده توسط زعفرانت را از دست بدهید.
محصولات زعفرانت مناسب استفاده توسط افراد زیر ۱۸ سال نیز می باشد و افراد با این گروه سنی نیز می توانند از وب سایت خرید کنند، اما بهتر است این خرید با اطلاع والدین و قیم قانونی آن ها صورت گیرد.
سو استفاده از نام زعفرانت، وب سایت اینترنتی زعفرانت، فروشگاه آنلاین زعفرانت، فروشگاه اینترنتی زعفرانت، مکاتبات زعفرانت یا استفاده از نام‌های مشابه، که شبهه بر انگیز باشد، به هر نحوی، قانونا غیرمجاز و شرعا حرام است و زعفرانت حق شکایت به مراجع قانونی ذیصلاح و دادگاهِ رسیدگی به جرایم اینترنتی را دارد.
در راستای حفظ حریم اطلاعات شخصی کاربران، کاربر باید تعهد کند که باعث، بانی و یا عامل هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در وب سایت زعفرانت نیست و هیچ‌گونه معاونت و یا مشارکتی با اشخاص حقیقی و حقوقی در هک کردن اطلاعات ندارد. در ضمن کاربر تعهد می‌کند که هرگونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص و یا موسسه‌ی دیگر را در اسرع وقت به زعفرانت اطلاع دهد.
تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این وب سایت یعنی www.zaferanet.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرس‏‌های رسمی و تایید شده در وب سایت، با شما تماس نمی‌‏گیریم. وب سایت زعفرانت هیچ گونه وب سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.zaferanet.ir و همچنین، هیچ گونه شناسه ای در برنامه‏‌های گفتگوی اینترنتی همچون Yahoo Messenger یا MSN Messenger و غیره ندارد و هیچ ‏گاه با این روش‏‌ها با شما تماس نمی‏‌گیرد. کاربران برای برقراری ارتباط، تنها می‏‌توانند از آدرس‌‏های ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.
محتوا
زعفرانت، برای ارایه تمامی سرویس های خود، نهایت تلاش و دقت را به کار می گیرد و برای تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل استفاده می‏‌کند. لازم به ذکر است که زعفرانت تضمین نمی‏‌کند، مطالب مندرج در وب سایت عاری از خطا باشد.
وب ‏‌سایت زعفرانت هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با حذف شدن صفحات وب سایت خود و یا لینک‏‌های مرده نمی‌‏پذیرد. سروﻳس‌‏های وب سایت آن‏گونه که هست ارائه می‏‌شود و وب سایت زعفرانت تحت هیچ شرایطی مسئولیت تاخیر یا عدم کارکرد وب سایت را که می‌تواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد.
محتویات وب سایت زعفرانت از منابع معتبر خارجی و داخلیِ مرتبط و توسط نویسندگانی حرفه‌ای و با تایید متخصصین، تالیف، جمع‌آوری، ترجمه و تدوین شده‌اند و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی قانونا و شرعا غیرمجاز و حرام بوده و حق پیگرد قانونی را برای شرکت نیک تجارت بزرگمهر قهستان – سهامی خاص (فروشگاه اینترنتی زعفرانت) محفوظ می‌دارد.
استفاده از محتوای وب سایت زعفرانت، صرفا برای مقاصد غیرتجاری، با ذکر منبع و قرار دادن لینک دائمی و قابل کلیک به صفحه منبع امکان پذیر است.
© کلیه محتویات وب سایت زعفرانت شامل قانون حق تکثیر شده و به وب سایت زعفرانت تعلق دارد.
ثبت، پردازش و ارسال سفارش
روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، ساعت کاری به معنی ساعت ۹ صبح تا ساعت ۵ بعدازظهر به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روزِ پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند. زعفرانت امکان سفارش را در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعتِ شبانه روز برای مشتریان خود فراهم کرده است.
کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در وب سایت زعفرانت به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. زعفرانت همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در زعفرانت به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق لغو کردن آن سفارش و یا استرداد وجه به مشتری، برای زعفرانت محفوظ است. همچنین مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید، مانند؛ اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت به حساب مشتری واریز خواهد شد.ممکن است در جریان پرداخت، ارتباط شبکه‌ای قطع شود. این مشکل از سوی بانک است و توسط بانک برطرف می‌شود. اگر از حساب شما مبلغی کسر شود، این مبلغ توسط بانک به حسابتان باز می گردد و هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه متوجه زعفرانت نیست، هر چند زعفرانت بنا به تعهداتش، در این زمینه با تمام توان و در اسرع وقت پیگیر خواهد بود.
زعفرانت این اجازه را دارد که بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. حق قطع فروشِ همه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی، مانند؛ اتمام موجودی کالا و غیره بدون اطلاع قبلی، برای زعفرانت محفوظ است.
در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در وب سایت زعفرانت، حق بلا اثر کردن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای زعفرانت محفوظ است. زعفرانت در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌کند. مشتری با ورود به وب سایت زعفرانت می‌پذیرد، که از این امرآگاهی داشته است و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند که در این صورت تحویل گیرنده سفارش، هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی معتبر مانند کارت ملی به همراه داشته باشد.
ثبت سفارش و پرداخت از سوی کاربران به معنای تایید قوانین و مقرراتِ فسخ نیز می باشد. توجه داشته باشید که کابران در صورت فسخ قرار داد ملزم به پرداخت خسارت نیز می باشند. بنابراین مطالعه‌ دقیق بندهای قرار داد اکیداً توصیه می‌شود.
در سفارشاتِ بیش از ۲۵۰ گرم، در صورتی که مشتری پس از ثبت سفارش و پرداخت (قبل از ارسال) درخواست لغو سفارش نماید، علاوه بر محاسبه نوسان احتمالیِ قیمت از زمان پرداخت سفارش تا روز کاری بعدی توسط زعفرانت، ۱۰ درصد مبلغ سفارش نیز به عنوان خسارت توسط زعفرانت کسر و باقیمانده مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
لازم به ذکر است، که در صورت کاهش قیمت ها، محاسبه نوسان احتمالیِ قیمت صورت خواهد گرفت و چنان چه این نوسان، افزایشی باشد همان قیمت پرداخت شده توسط مشتری در نظر گرفته شده و به مشتری بازگشت خواهد شد.
تمامی فرآیند لغو سفارش توسط مشتری، از زمان درخواست لغو تا شروعِ روز کاری بعد، به جهت استعلام قیمت های جدید خواهد بود و تسویه حساب و برگشت مبلغ سفارش حداکثر تا ۴۸ ساعت صورت خواهد گرفت.
اگر پس از ارسال کالا یا پس از دریافت کالا، مشتری از خرید خود منصرف شود، با توجه به لزوم رعایت مسایل بهداشتی و حساسیت بسیار بالای زعفران و نوساناتِ قیمتی، شرایط برای بازپس دادن زعفران وجود نخواهد داشت و دیگر شامل قانون لغو سفارش نخواهد بود.
برای کاربرانی که قصد خرید از طریق امکان سفارش اختصاصی را دارند، انجام آنالیز اجباری نیست. با این وجود توصیه می شود که آزمون قدرت رنگدهی، عطر، طعم و رنگ افزودنی همواره پیش از خرید، صورت گیرد.
سفارش خرید تنها زمانی قطعی است، که فرآیند پرداخت وجه به‌صورت کامل انجام شده باشد، به همین جهت درخواست‌های «در انتظار پرداخت» ممکن است در اثر نوسان قیمت های بازار، مشمول تغییر قیمت گردد.
توجه داشته باشید که اگر خریداری، درخواست خرید زعفران، بدون آنالیز را در سیستم زعفرانت ثبت کند، در صورت مشاهده هرگونه مشکل احتمالی در کیفیت زعفران، مسئولیت آن برعهده خریدار بوده و هیچ گونه مسئولیتی متوجه گروه زعفرانت نخواهد بود.
البته لازم به ذکر است که زعفرانت، کلیه محصولات خود را از بهترین و مطمئن ترین کشاورزان و بازاریان تامین می کند، همچنین محصول خریداری شده توسط زعفرانت درهنگام خرید، توسط کارشناسان به صورت چشمی تایید می شود.
با توجه به ثبت سیستمیِ سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتور حقیقی به حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور حقوقی برای آن ها صادر شود، به صورت تلفنی اقدام به خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی کنند.
بدیهی است پس از پرداخت مبلغ سفارش و ثبت نهایی، نیازی به اطلاع دادن آن نیست و سفارش به صورت خودکار وارد مراحل آماده سازی و ارسال می‏‌شود. در روزهای عادی، سفارشات‌ طبق روش های معمول ارسال می‌شود اما در شرایط ویژه مانند جشنواره‌ها و مناسبت های مختلف یا روزهای شلوغ و پرازدحام مانند روزهای پایانی سال در اسفندماه، برحسبِ روش و محل دریافت سفارش، زمان ارسال متفاوت است و امکان دارد، طبق روش های معمول صورت نگیرد.
تحویل رایگان فقط شامل سفارش های با ارزش بیش از ۳۰۰/سیصد هزار تومان است که محل تحویل آن در داخل ایران است می‌شود.
صرفا سفارش های بالای ۲ کیلوگرم می توانند روش ارسال رایگان خود را انتخاب کنند و سفارش های زیر ۲ کیلوگرم فقط از طریق پست پیشتاز بصورت رایگان ارسال خواهند شد.
صاحب پروفایل یا شخص دیگری که صاحب پروفایل، نام، آدرس و تلفن وی را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کرده است، هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی معتبر مانند کارت ملی همراه داشته باشد.
توصیه می‌شود تطابق تعداد اقلام سفارش با فاکتور، در حضور مامورین تحویل سفارش کنترل شود. در غیر این صورت عواقب احتمالی آن صرفا به عهده فرد تحویل گیرنده سفارش خواهد بود. برای سرعت و سهولت رسیدگی به درخواست‌ مشتریان در زمینه آسیب‏‏ فیزیکی کالا، اکیداً توصیه می‌شود سلامت فیزیکی و ظاهری کالاهای دریافتی در حضور مامورین تحویل سفارش چک شود و قبل از تحویل گرفتن بسته به محض مشاهده، از طریق تلفن۳۲ ۵۲۲ ۴۲۲-۰۵۶ ، یا ارسال ایمیل از طریق صفحه تماس با ما، این موارد به مرکز پشتیبانی و مشاوره مشتریان زعفرانت اطلاع داده شود.
بدیهی است که تحویل گرفتن کالا توسط مشتری به منزله تایید سلامت فیزیکی آن خواهد بود.
زمانی که کالا توسط پست پیشتاز ارسال می شود، جهت تحویل، مامور پست یک بار دربِ منزل مشتری مراجعه می نماید، در صورت عدم حضور مشتری، کالا به مرکز پستی شهر مورد نظر برگشت می خورد و مشتری تا یک هفته مهلت دارد تا به مرکز پستی مراجعه و سفارش خود را تحویل گیرد در غیر این صورت سفارش به انبار زعفرانت بر می گردد.
پس از پردازش سفارش و تحویل به پست، زمان تقریبی تحویل سفارش ارسالی بنا به محدوده جغرافیایی و مقصد سفارش حداکثر بین ۳ تا ۵ روز کاری است و هزینه ارسال نیز بر اساس مسافت و وزن مرسوله متغیر خواهد بود. توجه داشته باشید چنانچه محل تحویل سفارش در محدوده شهرها و یا روستاها باشد بسته به مسافت، این زمان بیشتر خواهد شد. چنانچه سفارش در ساعات اداری (قبل از ساعت ۱۰ صبح) ثبت شوند در همان روز ارسال می شوند. در غیر این صورت زمان ارسال به روزِ کاری آتی موکول خواهد شد. قابل ذکر است در صورتی که تمایل به تحویل سریع سفارش دارید پس از اینکه مرسوله به مرکز پستی شهر مورد نظر رسید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود تا برای دریافت سفارش، شخصا به مرکز پستی مراجعه کنید و سفارش خود را دریافت کنید. در غیر این صورت مامور پست، سفارش شما را در آدرس ذکر شده تحویل خواهد داد.
به اطلاع می رساند تمامی سفارشات ارسالی زعفرانت، بیمه هستند و در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مانند : سرقت، تصادف، گم شدن و… تمامی مسئولیت به عهده زعفرانت خواهد بود و سفارش شما مجددا در سریع ترین زمان بدون هیچ هزینه ای ارسال خواهد شد. زعفرانت برای بیمه کردن سفارشاتی که از طریق پست پیشتاز ارسال می شوند هیچ گونه هزینه اضافی دریافت نخواهد کرد.
در صورتی که منتظر دریافت سفارش خود از طریق سرویس پست هستید، می‌توانید مرسوله را از طریق وب سایت شرکت پست به آدرس زیر پیگیری کنید :
http://itemtracking.post.ir

خسارت در هنگام حمل و نقل
زعفرانت همواره تلاش می کند، که سفارشات مشتریان با نهایت صحت و بدون کوچکترین آسیبی به دست آن ها در سراسر ایران برسد. با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌‏های حمل و نقل معتبر، به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) است.
آسودگیِ خاطر و رضایت مندی مشتریان همواره از اولویت‏‌های زعفرانت بوده است و زعفرانت می‏‌کوشد، که هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد. با وجود این ممکن است مشتریان محترم پس از خرید و در هنگام تحویل سفارش با مسائلی رو به‌رو شوند که در این صورت باید به نکات زیر توجه کنند :
در هنگام تحویل کالا، مشتری در حضور مامور تحویل سفارش، بدون باز کردن کارتن بایستی سلامت فیزیکی کالا را بررسی و در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‏‌تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به زعفرانت بازگردانده شود. بدیهی است که تحویل گرفتن کالا توسط مشتری به منزله تایید سلامت فیزیکی آن خواهد بود.
تشخیصِ آسیب‏‏ دیدگی و عدم تحویل کالا توسط مشتری باید در همان روز (ترجیحا همان لحظه) به مرکز پشتیبانی و مشاوره مشتریان زعفرانت اطلاع داده شود تا روند پیگیری با سرعت بیشتری انجام گیرد. چنان چه آسیب، پس از باز کردن کارتن و جعبه اصلی قابل مشاهده باشد (با توجه به اینکه تحویل گرفتن کالا توسط مشتری به منزله تایید سلامت فیزیکی آن خواهد بود) هیچ گونه مسئولیتی متوجه زعفرانت و شرکت حمل کننده نخواهد بود.
از آنجا که میزان رطوبت زعفران در زمان بسته بندی مشخص می باشد، در صورت تغییر میزان رطوبت در هنگام تحویل سفارش، زعفرانت در قبال این امر، هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرد، زیرا رطوبت دائما دارای تُلرانس بوده و با توجه به شرایطِ مکان نگهداری متغیر است. زعفرانت، با تمهیداتی که اندیشیده است جذب رطوبت توسط زعفران را، در بسته بندی های خود به حداقل رسانده است. بنابراین در صورت تغییر میزان رطوبت، پس از پلمپِ بسته بندی و ارسال سفارش، هیچگونه مسئولیتی متوجه زعفرانت نخواهد بود.
به اطلاع می رساند تمامی سفارشات ارسالی توسط زعفرانت، دارای بیمه هستند و در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه در مسیر ارسال مانند : سرقت، تصادف، گم شدن و غیره تمامی مسئولیت به عهده زعفرانت خواهد بود و سفارش شما مجددا در سریع ترین زمان و بدون دریافت هیچ هزینه اضافی ارسال خواهد شد.
ضمنا زعفرانت برای بیمه کردن سفارشاتی که از طریق پست پیشتاز ارسال می شوند هیچ گونه هزینه اضافی دریافت نخواهد کرد.
نقدها، نظرها، ارتباطات و سایر مطالب
ممکن است، وب سایت زعفرانت دارای لینک‏‌هایی به وب سایت‌های دیگر باشد. این وب سایت‏‌ها تحت کنترل زعفرانت نیستند و وب سایت زعفرانت هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتویات این وب سایت‏‌ها و لینک‏‌های دیگری که ممکن است در آن ها وجود داشته باشد، ندارد. وب سایت زعفرانت این لینک‏‌ها را برای سهولت شما فراهم کرده است و وجود هر یک از این لینک‏‌ها به معنی تایید یا هرگونه ارتباط ما با اداره کنندگان آن‌ها نیست. وب سایت‏‌هایى که در آگهی‏‌ها، انتهای مقالات یا صفحه‏‌های زعفرانت لینک می‏‌شوند، توسط افرادی خارج از زعفرانت اداره می‌شوند، بنابراین وب سایت زعفرانت نمی‌‏تواند در مورد آن‌ها ضمانتى داشته باشد. بنابراین، کاربر توافق می‏‌کند، که مسئولیت هر گونه خسارت و آسیب احتمالیِ وارده از طرﻳﻖ وﻳﺮوس یا فایل‏‌های مخرب دیگر را، که می‌تواند ناشی از درﻳﺎفت و استفاده از داده‌‏ها و فایل‏‌های متعلق به وب سایت‏‌های لینک شده در وب سایت زعفرانت باشد، شخصا برعهده خواهد داشت.
کاربرانی که قصد ارسال نظر در وب سایت را دارند، حتما به قوانین زیر توجه کنند :
۱ – بدیهی است که اگر این قوانین در نظرات کاربری رعایت نشود، نظر کاربر تایید نخواهد شد و در نتیجه در وب سایت به نمایش گذاشته نخواهد شد. با این حال، زعفرانت هیچ گونه مسئولیتی در قبال صحت یا عدم صحت نظرات منتشر شده در این قسمت ندارد. نمایش نظرات کاربران در وب سایت به هیچ وجه به معنی تایید زعفرانت درباره محتویاتِ نظر نیست. بنابراین از کاربران تقاضا می‌شود، نظرات را اصل و پایه انتخاب و تصمیم گیری خود قرار ندهند.
۲ – نقد کاربران باید شامل نقاط قوت و ضعف محصول در استفاده عملی و تجربه شخصی فرد باشد.
۳ – برای ارسال نظرات، لازم است کاربران تا حد ممکن از مبالغه و بزرگ نمایی مزایا یا معایب محصول خودداری کنند. در غیر این صورت نظرات ارسالی کاربران تایید نخواهد شد.
۴ – نظر مناسب، نظری است که فقط معایب یا مزایا را در نظر نگیرد، بلکه به طور واقع بینانه معایب و مزایای هر محصول را در کنار هم بررسی کند.
۵ – با توجه به تفاوت در سطح محصولات مختلف و تفاوت در قیمت‌های آن‌ها، لازم است نظرات هر محصول با توجه به قیمت آن صورت گیرد نه به صورت مطلق.
۶ – جهت احترام به وقت بازدیدکنندگان وب سایت، لازم است در هنگام ثبت نظرات، مطالب غیر ضروری را حذف کرده و تا حد ممکن، تنها مطالب ضروری و مفید بیان شوند.
۷ – با توجه به ساختار بخش نظرات، از پرسیدن سوال یا درخواست راهنمایی در این بخش جدا خودداری کنید.
۸ – تنها نظراتی که با حروف و زبان فارسی و همچنین به زبان انگلیسی نوشته شده باشند، امکان نمایش در وب سایت را دارند، بنابراین از نوشتن با حروف انگلیسی (فینگلیش) خودداری کنید.
۹ – کاربران ارسال کننده نظر موظف به استفاده از ادبیات محترمانه و عدم توهین به دیگر کاربران هستند، بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افراد، باعث عدم تایید نظر کاربر می‌شود.
۱۰ – قسمت نظرات وب سایت، با تالارهای گفت‌وگو (فروم) متفاوت است، بنابراین برای حفظ ساختار، مباحثی که خارج از چهارچوب این قسمت است و حالت بحث و گفت‌وگو دارند، تایید نخواهند شد.
۱۱ – تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در وب سایت زعفرانت منتشر کنند، لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانبدارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظر دهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد کنید. هر کاربر تنها می‌تواند نظر خود را عنوان و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار کند.
۱۲ – کاربران وب سایت می‌توانند برای آگاهی از تغییرات قیمت از صفحه قیمت زعفران در وب سایت استفاده کنند، بنابراین به دلیل نوسانات قیمتی زعفران، کاربران به هیچ وجه نباید در بخش نظرات مبلغ “قیمت” را ثبت کنند یا درباره قیمت اظهار نظر کنند.
۱۳ – نام کاربری ارسال کنندگان نظر باید شامل نام و نام خانوادگی فرد با حروف فارسی باشد؛ لذا نظراتی که با نام کاربری غیر مجاز ارسال شده باشند، هرچند ناقض دیگر قوانین ذکر شده نباشند، تایید نخواهند شد.
۱۴ – کاربران نباید لینک وب سایت‌های دیگر را در نظرات خود ثبت کنند. کاربران دقت داشته باشند، که تا جای ممکن از هرگونه لینک دادن (فرستادن) کاربران به وب سایت‌های دیگر خودداری کنند.
۱۵ – تنها نظراتی که مرتبط با محصول مورد نظر باشند، تایید خواهند شد، بنابراین از مطرح کردن بحث‌های متفرقه و غیر مرتبط با محصول خودداری کنید.
۱۶ – کاربران می‌توانند نقد خود را در خصوص هر بخش از زعفرانت، در قسمت مربوطه اعلام کنند، بنابراین از نوشتن نقد خود درباره وب سایت در قسمت نظرات خودداری کنید.
۱۷ – کاربران توجه داشته باشند، در خصوص موضوعاتی که از آن اطمینان ندارند یا نسبت به آن شک دارند، به هیچ وجه نظری ثبت نکنند. همچنین از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیرمطمئن در خصوص محصولات جدا خودداری کنند.
۱۸ – ثبت اطلاعات ارتباطی شخصی، از جمله شماره تلفن یا آدرس ایمیل در قسمت نظرات ممنوع است، بنابراین از ثبت این گونه اطلاعات ارتباطی در نظرات خود خودداری کنید.
۱۹ – کاربران در نظر داشته باشند که زعفرانت، ویرایش نگارشیِ نظرات کاربران را حق خود می‌داند، اما سایر ویرایش‌هایی که برای رعایت قوانین ذکر شده نیز انجام می‌شود. همچنین نظراتی که کاربران در خصوص کالا در وب سایت درج کرده‌اند، تجربه یا اطلاعات شخصی افراد است و زعفرانت مسئولیتی برای آن ها ایجاد نمی‌کند.
زعفرانت چگونه قیمت خود را تضمین می کند؟
تضمین بهترین قیمت
هر محصولی، در منبع اصلیِ تولیدش، با قیمت ارزان تری به فروش می رسد، یکی از برنامه های اصلی و همیشگی گروه زعفرانت نیز، عرضه مرغوب ترین زعفران، به همراه بهترین بسته بندی و دارای گواهینامه تضمین کیفیت کتبی، با ارزان ترین و به صرفه ترین قیمت تمام شده برای مشتری می باشد. با توجه به اینکه هزینه ارسال، تدوین و چاپ گواهینامه تضمین کیفیت کتبی از هزینه هایی است که گروه زعفرانت، خود آن را بر عهده گرفته است. با این وجود، با اطمینان تضمین می‌کند که اگر در بازار، زعفرانی با کیفیت، بسته‌بندی و گواهینامه ی معتبرِ مشابه، با قیمتی ارزان تر یافتید، می توانید اختلاف قیمت را به طور کامل از گروه زعفرانت دریافت کنید. همچنین اگر از قیمت محصول خریداری شده رضایت نداشتید، گروه زعفرانت حداکثر تا ۱۰ روز ضمانت می‌کند مابه‌التفاوت قیمت زعفران را عودت دهد.
کالاهایی که شامل شرایط تضمین بهترین قیمت می شوند بدین شرح هستند :
– کالاهای یکسان : کالاها باید از نظر نوع، اندازه و ضخامت رشته ها، چهار عامل کیفی، تاریخ مصرف، مرغوبیت بسته بندی، طرح بسته بندی، محتویات بسته بندی، محل کاشت و مشخصات ظاهری، کاملا یکسان و یا در درجه بالاتری باشند.
– اصل بودن کالاها : تمامی کالاهای زعفرانت اصل بوده و توسط کارشناسان باتجربه از کشاورزان و بازاریان معتبر تهیه می‌شوند. کالاهایی که در فروشگاههای دیگر عرضه می شوند، در صورتی قابلیت مقایسه با محصولات زعفرانت را دارند، که از اصالت آن‌ها اطمینان حاصل شود.
– کتبی بودن تضمین کیفیت : محصولات قابل قبول برای مقایسه با محصولات زعفرانت، تنها شامل محصولاتی می شود، که دارای گواهینامه تضمین کیفیت کتبی و تمام چهار عامل مهم کیفیت زعفران باشند.
گواهینامه تضمین کیفیت : محصولاتی برای مقایسه با محصولات زعفرانت قابل قبول هستند، که علاوه بر دارا بودن گواهینامه تضمین کیفیت کتبی، گواهینامه آن ها دارای تاییدیه از آزمایشگاه های استاندارد، تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران است یا اعداد و داده های آن با اعداد و داده های برگه آنالیز آزمایشگاه با شرایط فوق یکسان باشد.
زعفرانت برای صدور برگه های آنالیز، طبق یک روش مرسوم آزمایشگاهی در تمام جهان، از بسته های ۵ کیلوگرمی نمونه برداری می کند. بنابراین ممکن است که اعداد گواهینامه کتبیِ تضمین کیفیت که خریدار آن را با محصول خود دریافت کرده است، با محصول خریداری شده، ۱۰۰ درصد یکسان نبوده و مطابقت نداشته نباشد، این امر در چنین آزمایشاتی اجتناب ناپذیر و صد البته بدیهی بوده، ضمن اینکه این موضوع به دلیل تلرانس اندکی است که ممکن است در بخش های مختلف بسته ۵ کیلوگرمی زعفران وجود داشته باشد. به این ترتیب، زعفرانت مسئولیتی در قبال عدم تطابق ۱۰۰ درصدیِ اعداد گواهینامه تضمین کیفیت کتبی با اعداد مورد ادعای خریدار نخواهد داشت.
– فروشگاههای مجاز : تنها فروشگاههایی برای مقایسه مجاز هستند که حداقل دارای نماد اعتماد الکترونیکی یک ستاره از وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین دارای گواهی ثبت از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و داری مجوز از سازمان استاندارد ملی ایران و همچنین سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند.
– موجود بودن کالا در فروشگاه : تنها کالاهایی شامل تضمین قیمت می‌شوند که در زمان ارائه درخواست به زعفرانت، در فروشگاه موجود بوده و قابل فروش باشند.
– ارسال رایگان : چنانچه مشتری از ارسال رایگان بهره مند شده باشد، برای مقایسه نیز باید فروشگاه مدنظر این امکان را دارا باشد. قیمت‌های اعلام شده در حراج و مزایدات شامل این طرح نمی‌شوند.
– وزن کالا : وزن کالاهای مقایسه شده باید دقیقا هم اندازه و یکسان باشند.
– محدوده جغرافیایی : کالاهایی شامل این طرح می‌شوند که در محدوده جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران به فروش برسند.
– مقایسه قیمت : مقایسه قیمت تنها برای یک کالا و در یک بار خرید قابل قبول می باشد و ملاک آن، هزینه نهایی پرداخت شده توسط مشتری است. علاوه بر این، اگر کالایی به صورت Market Place یعنی فروشنده موجودی آن کالا را در انبار خود ندارد و کالا را همان زمان از تامین‌کننده خریداری می‌کند در فروشگاه ها عرضه شود، مقایسه قیمت آن با قیمت محصولات در زعفرانت قابل قبول نمی باشد. همچنین مقایسه قیمت های موجود در زعفرانت، با قیمت های ارائه شده در وب سایت های مقایسه قیمت، پذیرفته نمی شود.
– ارسال مدارک : برای آنکه درخواست مشتری برای دریافت اختلاف قیمت پذیرفته شود، باید پس از خرید محصولی که با محصول زعفرانت اختلاف قیمت دارد، بر روی وب سایت درخواست خود را ثبت کند. سپس حداقل تا ۲۴ ساعت پس از ثبت درخواست خود، پیش فاکتور خرید محصول دیگری را که با قیمت ارزان تر خریده است، به همراه مدارک دیگر، برای گروه زعفرانت ارسال کند.
مدارک مورد نیاز :
– عکس یا اسکن پیش فاکتور فروشگاه شامل : نام فروشگاه، اطلاعات تماس، آدرس و مهر فروشگاه، نام خریدار، تاریخ و مدت اعتبار پیش فاکتور (تا ۲۴ ساعت پس از اعلام درخواست مشتری)، اطلاعات محصول، لینک صفحه کالای مورد نظر (در مورد فروشگاههای اینترنتی)
زمان ارسال درخواست :
– درخواست مشتری باید حداکثر تا ۴۸ ساعت بعد از فاکتور شدن آنلاین سفارش زعفرانت، ارسال شود.
– بررسی ثبت درخواست تا حداکثر ۳ روز کاری انجام می‌شود.
– پس از ارسال استعلام و در صورت تایید قیمت پایین‌تر، اضافه مبلغ پرداخت شده، به حساب شخص واریز خواهد شد.
نکات مهم تضمین قیمت :
– درصورتی که مشخص شود فردی قصد تخلف یا سو استفاده از این طرح را دارد، زعفرانت می تواند بنا به صلاحدید خود درخواست را مورد پذیرش قرار ندهد.
– تضمین بهترین قیمت به عنوان یک طرح دائمی نبوده و زعفرانت می‌تواند در هر زمانی اجرا‌ی آن را متوقف نماید.
– برای استفاده از گارانتی تضمین بهترین قیمتِ زعفرانت، فقط مدت زمان ۱۰ روز پس از پرداخت وجه فرصت دارید.
– برای استفاده از گارانتی تضمین بهترین قیمت نباید پس از ۱۰ روز از پرداخت وجه توسط مشتری در قیمت زعفران در داخل ایران نوسانی ایجاد شده باشد و کاهش یا افزایش قیمت هایی که ناشی از نوسانات هستند شامل این گارانتی نخواهند بود.
– استفاده از تضمین بهترین قیمت موقتا فقط برای محصولاتی که دارای گواهینامه تضمین کیفیت کتبی هستند از سوی زعفرانت پذیرفته می شوند.
– مشتری می تواند تا ۱۰ روز پس از خرید، قیمت محصولی که از زعفرانت خریده است را حتی با قیمت های خودِ زعفرانت مقایسه کند. یعنی چنانچه تا ۱۰ روز پس از خرید، قیمت محصولی که مشتری پرداخت کرده است در فروشگاه اینترنتی زعفرانت با قیمتی کمتر ارائه شود، مشتری می تواند درخواست کند تا مابه التفاوت قیمتی به او برگردانده شود. اما این کاهش قیمتی نباید در اثر نوسان قیمتی زعفران در این ۱۰ روز باشد.
– ما به التفاوت قیمتی از همان طریقی که پرداخت مشتری صورت گرفته به او پرداخت می شود.
سیاست های قیمت گذاری
کلیه سیاست های قیمت‌‏گذاری در زعفرانت مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. با نهایت احترام به کاربران، زعفرانت نمی‌تواند قیمت و موجودی نهایی کالاها را قبل از سفارش گذاری به صورت قطعی اعلام کند. در مواردی بسیار نادر و در صورت وجود نوسان‌‏هایی در بازار و یا اشتباه در قیمت‌‏گذاری، اگر سفارشی قابل تحویل نباشد، زعفرانت موظف است در اسرع وقت این موضوع را به فرد سفارش‌ ‏دهنده اطلاع دهد و سفارش را لغو کند.
با توجه به قوانین سازمان امور مالیاتی کشور، زعفران معاف از مالیاتِ ارزش افزوده می باشد و قیمت کلیه محصولات بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و مشتری مبلغ جداگانه‌‏ای بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت نمی‏‌کند. هزینه‏‌های بسته بندی، ارسال و بیمه حمل کالا بسته به شرایط سفارش که در فرم سبد خرید اطلاع‌ ‏رسانی می‌‏شود، ممکن است جداگانه محاسبه شود.
در صورت افزایش تعداد سفارشاتِ یک محصول (بیش از یک سفارش)، از قیمت نهایی محصول کاسته خواهد شد. بدیهی است، که کاهش قیمت بر مبنای تعداد سفارشات در نظر گرفته می شود و هر چه تعداد سفارشات بیش تر باشد، کاهش قیمت نیز بیشتر است. قیمت واحد کالا، پس از انتخاب سفارشاتِ بیش از یک عدد، در پیش فاکتور قابل مشاهده است. در صورت ثبت سفارشات بیش از یک عدد، به دلیل اعمال تخفیف، ممکن است سایر کدهای تخفیف قابل استفاده نباشد.
در حال حاضر تمامی سفارشات زعفران سرگل همراه با گواهینامه تضمین کیفیت کتبی اختصاصی خواهند بود و صدور این گواهینامه برای کلیه مشتریان هیچ گونه هزینه اضافی نخواهد داشت. البته، با درخواست انصراف از صدور گواهینامه تضمین کیفیت کتبی، از هزینه های پرداختی کاسته نمی شود.
زعفرانت، تمامی تلاش خود را برای اطلاع رسانی در زمینه تغییر قیمت ها خواهد کرد، اما در صورتی که پیامک تغییر قیمت ها، به هر دلیلی از جمله؛ خرابی اپراتور، خاموش بودن تلفن همراه مشتری، دیر رسیدن پیام به خریدار و یا سایر دلایل مشابه، به دست مشتری نرسد و یا پس از تغییر مجدد قیمت ها به دست وی برسد، هیچ مسئولیتی در قبال ادعای خسارت مشتریان نخواهد داشت. بنابراین بهتر است که مشتریان، برای اطلاع دقیق از قیمت روز زعفران، پیش از هر خریدی بخصوص خریدهای عمده با مرکز پشتیبانی و مشاوره مشتریان زعفرانت به شماره ۳۲ ۵۲۲ ۴۲۲-۰۵۶ در تماس باشند.
نمایندگی
زعفرانت در هیچ نقطه‏‌ای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویس‌‏ها، تراکنش‏‌های مالی و خدمات قابل ارائه از طریق دفتر مرکزی پردازش می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه، مراتب را جهت پیگرد قانونی به مرکز پشتیبانی و مشاوره مشتریان زعفرانت اطلاع دهید.
قوه قهریه
تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، زعفرانت هیچ مسئولیتی ندارد.
زعفرانت همواره خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می‌داند، لطفا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق کانال‏‌های ارتباطی ذکر شده با ما در میان بگذارید.